Vecka 4
Obs!
Datorerna för att skriva engelskarbetet är på plats. Du kommer att ha "din"dator vid varje skrivtillfälle. Jag har skapat ett dokument i ditt namn på skrivbordet i filformatet "anteckningar" för att du inte ska kunna korrigera stavning och grammatik. Du öppnar ditt dokument genom att högerklicka på dokumentet, klicka på "öppna som" och klicka på wordpad. Wordpad har ungefär samma funktioner som ett word-dokument men du kan alltså inte få hjälp med stavning, grammatik och synonymer.
I helgen vill jag att du slår upp ord och skriver ner ord som du behöver för ditt arbete. Du får endast ta med dig dina anteckningar och det som du har skrivit ut. Du kommer alltså inte ha tillgång till din mobiltelefon eller Ipad, dvs ingen internetuppkoppling.
När du lämnar in din faktatext på engelska, ska du även lämna in allt ditt material eftersom jag vill se om du har skrivit av stora delar från de engelska texterna. Du får gärna citera och använda enstaka meningar. Den här skrivuppgiften ska vara en utmaning för dig, både språkligt och innehållsmässigt, och det innebär att du förstår exakt vad det är du skriver.
Du kommer även att redovisa ditt arbete muntligt på svenska under SO-lektionerna under veckan, och vissa elever har förberett en powepoint- eller en keyinote-presentation på Ipaden. Du kommer även att få presentera ditt arbete muntligt på engelska nästa vecka.
Ha en skön helg!
Mentorerna
Obs!
Datorerna för att skriva engelskarbetet är på plats. Du kommer att ha "din"dator vid varje skrivtillfälle. Jag har skapat ett dokument i ditt namn på skrivbordet i filformatet "anteckningar" för att du inte ska kunna korrigera stavning och grammatik. Du öppnar ditt dokument genom att högerklicka på dokumentet, klicka på "öppna som" och klicka på wordpad. Wordpad har ungefär samma funktioner som ett word-dokument men du kan alltså inte få hjälp med stavning, grammatik och synonymer.
I helgen vill jag att du slår upp ord och skriver ner ord som du behöver för ditt arbete. Du får endast ta med dig dina anteckningar och det som du har skrivit ut. Du kommer alltså inte ha tillgång till din mobiltelefon eller Ipad, dvs ingen internetuppkoppling.
När du lämnar in din faktatext på engelska, ska du även lämna in allt ditt material eftersom jag vill se om du har skrivit av stora delar från de engelska texterna. Du får gärna citera och använda enstaka meningar. Den här skrivuppgiften ska vara en utmaning för dig, både språkligt och innehållsmässigt, och det innebär att du förstår exakt vad det är du skriver.
Du kommer även att redovisa ditt arbete muntligt på svenska under SO-lektionerna under veckan, och vissa elever har förberett en powepoint- eller en keyinote-presentation på Ipaden. Du kommer även att få presentera ditt arbete muntligt på engelska nästa vecka.
Ha en skön helg!
Mentorerna
Måndag 22 jan
|
Mentorstid:
En 9B: skriva om sin konflikt, krig eller folkmord
Sv/Sva: läsa/lyssna färdigt på boken
SO: muntliga presentationer NO: Elektromagnetism sid 172-178 studi https://www.studi.se/teacher/assignments?lessonId=64902 https://www.studi.se/teacher/assignments?lessonId=64203 Ma: Areaskala och topptriangelsatsen sid 110-121 |
Tisdag 23 jan
|
En 9a: skriva om sin konflikt, krig eller folkmord
Sv/Sva: läsa/lyssna färdigt på boken
Elevens val: läsa/lyssna på boken, matematik, NO, SO
|
Onsdag 24 jan
|
En 9a: skriva om sin konflikt, krig eller folkmord
Elevens val: läsa/lyssna på boken, matematik, NO, SO
SO: muntliga presentationer |
Torsdag 25 jan
|
En 9B: skriva om sin konflikt, krig eller folkmord
SO: muntliga presentationer |
Fredag 26 jan
|
En 9A/B: sista lektionen att skriva om sin konflikt, krig eller folkmord
Sv/Sva: läsförståelseprov på boken Avgrundens änglar
SO: muntliga presentationer |
Övrigt
|
Föräldraråd: 1/2 18:00 i persopnalrummet Sista dag för gymnasieval 15 feb Öppnar 19 April och stänger då 15 Maj |
Läsåret 2017/2018
Ämne
| Delprov |
Vecka
|
Provdatum
| Provtid | |
---|---|---|---|---|---|
svenska, svenska som andraspråk |
A
| 45-50 | 6 nov - 15 dec 2017 | 110 min/grupp om 3-5 elever, varav 30-60 min är förberedelsetid | |
svenska, svenska som andraspråk | B | 11 | ti 13 mars 2018 | 45-60 minuter + 140 min* | |
svenska, svenska som andraspråk | C | 11 | to 15 mars 2018 | 200 min* | |
biologi/ fysik/ kemi
| A1+A2+A3 |
15
|
on 11 april 2018
| 75 min + rekommenderad rast + 45 min + rekommenderad rast + 30 min* | |
biologi/ fysik/ kemi | B | från v. 11 | icke tidsbunden | 30 + 30 min* | |
geografi/ historia/ religionskunskap/ samhällskunskap | A | 16 | on 18 april 2018 | 120 min* | |
geografi/ historia/ religionskunskap/ samhällskunskap | B | 16 | fr 20 april 2018 | 120 min* | |
engelska | A | 45-50 | 6 nov - 15 dec 2017 | 15-25 min* per elevpar/grupp om tre | |
engelska
| B |
17
|
ti 24 april 2018
|
90 min* + 50 min* (reading resp. listening)
| |
engelska
| C |
17
|
to 26 april 2018
| 80 min* | |
matematik | A | 45-50 | 6 nov - 15 dec 2017 | ca. 30 min (varje grupp får den tid den behöver) | |
matematik
| B+C |
19
|
må 7 maj 2018
| 80 min | |
matematik
| D |
19
|
on 9 maj 2018
| 100 min |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar